Skrevet af: Triumph Polle “Paul Hinrichs der har ophavsretten. Er Stifteren af: “MC Falkene Haderslev”
Paul M.R. Hinrichs har rettighederne med: (Copyright Registration Number 2410697240) nu udvidet til august 2024
på: ” MC falkenes historie af Triumph polle ”
Sjakkene fra: Haderslev – Christiansfeldt – Kolding:
Her vil jeg skrive om de forskellige sjak, efterhånden som jeg kan få fat, i de forskellige oplysninger rundt omkring.
Jeg er glad for, de forskellige navne, billeder med mere. der er mig blevet oplyser over sms, telf. mail og samtaler.
Også når vi gamle venner mødes i byen, eller dem kommer her på besøg hos mig. (tusind tak) for uden jer, kunne der ikke skrives alt dette ned, med så meget fra den tid.
Det ville så gå tabt for eftertiden. Hvis du husker bare lidt, om et sjak eller klub fra området, er det måske nok til, at jeg så kan spore op, hvis det er muligt.
Da os fra denne tid, kan her på denne her måde, få opfrisket vores minder, som vi havde sammen med vores kammeraterne, fra den gang. Hvor de så end er, i denne verden, eller hvor vi så måske mødes engang ?
Og Samtidig vil jeg efterhånden,som der kommer oplysninger frem, blive nævnt klubber og sjak frem til i dag, når jeg for tiden. til denne side.
Her er navne på personer, motorcykler og billederne fra den tid, efterhånden som de kunne fremskaffe
Et sjak, er en flok motorcyklister der kører sammen
Motorcykler i Haderslev
Det første der er skrevet om motorcykler i Haderslev er følgende:
Billeded viser haderslevlægen Georg Ryon-Hansen og en gruppe motorcykelejer, tog i 1905 på en udflugt til Ribe.
Billedet her, er fra et postkort fra Haderslev Arkiv
Dette billedt her viser sandsynligvis alle de motorcykler, der på daværende tidspunkt var i Haderslev, da der i byen blot var registreret 14 såkaldte kraftkøretøjer, som enten var bil eller motorcykel, Det var så otte motorcykler som var det første sjak vi har hørt om her i Haderslev.
Sjakket: Ederkoppen.
1959-1962.
Det var en lille flok, hvor kammeratskab – sammenhold – sjov – spænding – motorcykel – bajere – piger var elementet, i dette sjak.
Frederik Lageri Triumph Thunderbirb 650cc 2 cyll. 4 t. –
Ja Fredrik, hvor er du? ingen ved det ? du kan give svar herpå, hvis du læser dette. Jeg har ladet mig fortælle, at det kom en pige på ferie her i Haderslev fra Odense. Da hun rejste hjem, rejste du med og ingen har set dig siden?
Sidste nyt!! Jes A. Ratzer Vojens, har fortalt mig at Frederik er i landsdelen og bor i Vojens. Jes har fået det at vide ved familie- venner som kender Fredrik.
(Jon) John Hansen Matchles g 80 500cc 1 cyll. 4 t. –
Jon var jo autolakerer og her på hans gamle dage laver han sportsvogne istand, Jon og Henry var kammerater helt fra ungdommen til henrys død, et rigtig makker par, et venskab det varede livet ud.
Henry Stender Triumph Speedtwinn 500cc 2 cyll. 4 t.-
Ja henry kender vi alle med hans mange forskelliger forretning med lasbiler skibe maskiner og Haderslevs største ejndomsbesider mv. Henry vedblev at være den samme, over for hans kammerater og venner. hele livet igennem (Død i 2012)
Kalle Smidt BSA goldstar 500cc 1 cyll. 4 t. –
Kalle overtog hans fars vognmands firma og drev det i mange år, hans firma havde hjemme på det gamle nedlagte mejeri i styding pr. vojens
Bert Lorenzen Triumph Troppy 500cc 2 cyll. 4 t. –
Ja hvor blev du af, vi kørte jo en del sammen, til du solgte din troppy til motelsyd per. Du arbejde ved Favehandleren Enst Jørgen der på Sønderbro, inu midt i tresserne, kontakt mig hvis du læser dette.
Aksel Asmann Norton Dominator 500cc 2 cyll. 4 t.-
Som kører inu, Det er nok den eneste jeg kender, der har kørt hele tiden på motorcykel, der tilbage fra sidst i halvtresserne,Aksel fik to pokaler her den 07/06-2014 2014 ved vor veterantræf. Det var for ældste tilmældte motorcykel og Ældste deltager
Kaj Hundevadt Triumph Speedtwinn 500cc 2 cyll. 4 t. –
Er ved at finde oplysninger om kaj.
Besked fra Kaj, se beskeden under nyt og der under Vi sender hilsner til hinnanden. Bor nu i Toftlund.Jeg har adressen.
Flere fra de forskellige sjaker mødes, ved de to gange vi afholder træf. Det er altid den første lørdag i juni og september, fra kl. 11.00 til 16.00. Ved vores træf der i sep. 2015 talte Kaj med to fra det gamle Cak Jon og Aksel. Det var fornøjlig at se gensyn glæden mellem demJeg håber at til foråret, den første lørdag i juni, at flere af de gamle kommer, det var jo ikke så godt vejr til træffet i sep 2015-
(Charme Ole / bølle Ole) Ole Ellegård Hansen NSU Lux 200cc 1 cyll. 2 t.
Ole har jeg kendt helt tilbage fra jeg kørte triumph tiger unge T 20 (terri) der i 1962- 63. Da det var bal på Fjelstrup kro, på det tidspunkt boede ole i Christiansfeldt.Var fast makker med Jøren Lund, har kørt med i flere forskellige sjak som du kan se her neden under, ved de forskellige sjak.
Ole og hans kone Louise solgte den gang sp. og antik møbler med mere, fra Lønt sener fra Ustrup og til sidst fra Butikken stolen der lå på møllepladsen i Haderslev. I dag er Ole meget syg og bor i en beskyttet bolig i Vojens. Jørgen Lund har forbindelse med Ole som har varet fra ungdommens tid
Erik Gunner Nilsen Triumph Thunderbird 650cc 2 cyll. 4 t. –
Erik Bager som blev kaldenavnet, da han flyttede fra Haderslev og kom i lære i Christiansfeldt som bager. Erik kørte med i sjaket der, sammen med Jørgen Lund og Carme Ole. I Dag bor Erik ved Vamdrup og er stadigvæk sammen med Jørgen Lund, som også bor der. De to har bevaret jeres venskab, helt fra den gang.Jørgen og Erik kører Triumph og harley Davidson endnu.
Erik Jensen Triumph Tiger 100 500cc 2 cyll. 4 t.
Mangler oplysning ring eller skriv.
Bjarne Winter ?
Bjarne, Har redet mit kørekort, som du kan læse om i en anden af mine historier. Bjarne var i lære som skilte maler i den tid, sener fik Bjarne sin egen forretning og havde den i mange år.To af hans medarbejder,Tove Due og Henrik Foss, som også havde været i lære ved Bjarne , overtog forretningen, da Bjarne stoppede.
Alt den fritid der så fulgte, brugte Bjarne til at sejle inu mere med hans båd, Bjarne sejlede også skibe for andre, hjem her til Danmark, Helt fra den anden side af jorden for oplevelsens skyld,
BV skilte som firmaet stadigvæk hedder i dag, og ligger ude i Vestergade. Som er sponcer for klubben og laver meget fin arbejde for os.
Kaj Hundevadt, på hans Triumph Spedtwinn |
Fredrik – Ole – Kaj – Henry – Jon |
Bert på hans Triumph tiger 100 Troppy |
|
|
Frederik Lageri |
Erik – Bert – Jon (under) Kaj – Fredrik | Aksel (under)Bert-Jon-Bjarne |
Kaj Hundevadt – Frederik Lageri | Bert – Frederik – Ole – Jon – Henry |
Erik – Frederik – Bert – Jon
|
Ole – Kaj – Jon – Frederik |
Jon og Frederik |
Otte af sjakes 10 medlemmer samlet.
Sjakket: Falke Sjakket.
1962 – 1965.
Et Sjak, der holdt til på Gulf terassen på erlevvej og citybar i storegade. der var medlemmer fra 16 til 29 år flere var også med i fra sjaket (lømlerne i syd)
(Bert) Triumph Tropy 500cc 2 cyll. 4 t. – (død)
(Herbst) BSA Golden Flachs 650cc 2 cyll. 4 t.
(Mejse) 250cc Adler 2 cyll. 2 t. –
Herluf 250cc Adler 2 cyll. 2 t. –
Lause Matchless g 80 500cc 1 cyll.4 t.
(Gus) NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t. –
(Botte) NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t.-
(Peter fut) NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t. –
(Dixie) DkW 250cc 1 cyll. 2 t. –
(Sofie) BSA Goldstar 500cc 1 cyll. 4 t. –
(triumph Polle) Triumph Tiger 100ss 500cc 2 cyll. 4 t. –
(Jockumsen) Panter 600cc 1 cyll. 4 t. –
(Finne) BMW 600cc sv. 2 cyll. 4 t.
(Ras) Harding Rasmussen Zundap 200cc 1 cyll. 2 t.
(Egon stjernekigger) Ariel 600cc sv- 1 cyll. 4 t. –
(Jørgen Buttenshcøn) Bsa a7 500cc 2 cyll. 4 t.
Døde: Herbst+Gus+Botte+Sofie+Jockumsen+Finne+ Ras+Egon,St.
Der er jo ikke mange tilbage fra det gamle sjak. måske halvdelen ?
Sjakket: Citybar Sjakket.
1958 – 1962.
Holdt til i storegade, hvor bredgade er i dag. Der lå Citybar:
( Nasser ) Svend Bojsen Triumph Tiger 100cc 2 cyll. 4 t. Død i 2013
( Nitte Carsten ) Carsten Johansen Norton es 500cc 1 cyll. 4 t.
(Norton Aksel) Aksel Asmann Norton Dominator 500cc 2 cyll. 4 t.
( Sørensen ) AJS 500cc 1 cyll. 4 t.
( Johannes ) BMW 250cc 1 cyll. 4 t.
( Knud ) Triumph Tunderbird 650cc 2 cyll. 4 t.
( Gert Asmussen NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t.
( Jørgen ( El Strøm ) makkeren der kørte med bag på med de forskellige.
Sjakket: Lømlerne.
Da jeg var 16 -17 år gammel på min triumph terrie 150cc
1963 – 1965.
Lømlerne fra det lille sjak i den sydlige bydel.
Vi startede et lille sjak der i 1963, da jeg var 17 år gammel, det var oppe i en garage ved vandførerfondens boliger på ,i en garage, som min kammerat Leif (Sofie) havde efter hans afdøde fader, motorcykler havde vi alle, men det var kun en af os der havde kørekort.
Den gang kunne man indregistrer en motor cykel uden at vise kørekort, om så man var 12 eller 17 år gammel, man fortalte til alle de ældre, at man havde en kammerat til at køre for sig, der så havde et kørekort.
Så slap man for alle de formaninger om, hvor farlig det var at køre uden et kørekort, om bøder, om udsættelse, af at få sig et kørekort. Vi kørte med mange forskellige motorcykler, af forskellige mærker, som der ikke var plader på og ikke indregistreret, der blev kørt meget på Hørgårdsvej, som den gang var en sandvej og af gehejmerånssti der går rundt om dammen.
Vi var:
(Vagge) død –
(Sofie) død –
(Peter T.) –
(Store knud) død –
(ras) død-
(Jokomsen) død –
(Egonstjernekikker) død –
(triumph polle)
Og Jenny, som jeg kom sammen med den gang og sener blev gift med, men det er en hel anden historie.
Af dette Sjak, er vi så nu kun to tilbage, det går stærkt.
Vi var næsten altid sammen, mindst to til tre gange om ugen, alle sammen, det var oppe på vores lille værksted, som samtidig var vores klubhus, med et bord og et par bænke. Vi tog i biffen en til to gange om ugen sammen.
Jeg havde på den tid, først en Triumph tiger ( Terrier) cop t. 20 der var en 1 cyll. 200 cc. 4.t. købt for 1.800 kr. værdi i dag vel ca. 33.000 kr. Der efter en NSU max 1 cyll. 250 cc. 4.t. købt for 500 kr. og triumphen i bytte, værdi i dag vel en 23 til 28.000 kr. og en horex 400 cc. 1 cyll. 4.t.som jeg købte meget billig for 350 kr. værdi i dag vel en 40 – 50.000 kr.
Sofie havde en horex 250 cc en cyll. 4.t. Og en bsa goldstar 500 cc. En cyll. 4. købt brugt for 1.000 kr. værdi her i dag, vel en 100.000 – 150.000 kr.
Vakke havde en nsu lux 200 cc. 2.t. men fik den aldrig ind. reg. eller kørekort.
Peter Fra a grave havde en adler 250 cc. 2. t. to cyll. En meget hurtig cykel i optræk- Derfra stammer alle 2.t. Jamaha fra sener. En Panter en cyll. 4.t. på 650 cc. Værdi her i dag 65 – 70.000 kr
Jokomsen en BSA Goldstar 500cc 1 cyll. 4 t.- Panter 600cc 1 cyll. 4 t.
Ras zundap 200cc 1 cyll. 2 t.-Triumph Tiger 90 350cc. 2 cyll. 4 t.
Knud en NSU Lux 200cc. 1 cyll. 2 t. – Nsu Konsul 500cc 1 cyll. 4 t.
Egon fra (Overjerstal) en Ariel 600cc. sv. 4 t.
Den gang var det vel som nu, mange små sjak, eller kammerater der kørte sammen og så gik vi samlet i byen, på city bar i Storegade, eller espresso på torvet da den startede.
Når vi gik i biffen, der om aftenen, var det næsten altid, en Lemmy film, fransk, med Edit constantin det var det mest barske der var dengang, en rigtig slå på tæven film. Vi var rigtig meget sammen, fra vi var ca. 16 – til 18 – 19 år.
Leif døde for 24 år siden, da han var 40 år gammel og graven bliver slettet, nu her til 2012, ja tiden går hurtig, ja den flyver af sted. Leif var fotograf ved Haderslev ugeavis, i mange år.
Vi var sammen lige til det sidste, mindst et par gange om måned. Jeg havde kendt Leif lige fra barns ben, da jeg var krigsfører på æ kloster og Leif var anfører for æ Sønderbro drenge bande og boede på bellevue, Jo det var også en god tid, vi havde sammen dengang, som jeg mange gange, tænker tilbage på.
Her i marts 2014 efter en tur på kirkegården for at lufte hunden og hilse på de gamle kammerater der ligger der og tar en slapper opdagede jeg en af de gamle gutter som jeg ikke har set i de sidste 5år.
Det var (Ras) Harding Rasmusen der kørte zundap i to af de gamle sjak, Ras var jeg kammerat med helt tilbage fra da vi var en fire år gammel og sener som spejder. Hans far havde var taxa Vogmand og havde værtshuset ras på torvet hvor sener harding overtog.
Han var død i 2009 kunne jeg se, da jeg fant hans grav, da jeg var på kirkegården, hvor jeg troede at han var flyttet og ikke kunne få oplyst hvor han var flyttet hen.
foto af den røde port hvor vi havde et lille klubhus indsættes her
hyggelig sted for os, hvor vi havde mange gode timer i venner lag.
Sjakket fra æ brandvej:
1964 – 1966.
Foto af huset hvor det hvide skilt er på døren. Der holdt til, på den gamle brandvej som i dag heder bredgade.
Det var et hus der lå på den gamle brandvej på første sal, der hvor nu bredgade er, der blev holdt fester to til tre gange i ugen. Der ude tror jeg, at næsten alle unge fra byen kom, for at få gang i den.Der var vel en små ti stykker, som havde motorcykler.
(Fajce) Faj Triumph tiger 100 500cc 2 cyll. 4 t.
(jøsse) Jørgen Møller Triumph thunderbird 650cc 2 cyll 4 t. (død)
(Laue) Lars Møller Triumph thunderbird 650cc 2 cyll. 4 t.
(Ålborg Kaj) AJS 500cc 1 cyll. 4 t.
(Kaptajn) Helge Jonsen Norton Dominartor 500cc 2 cyll. 4 t.
(Triumph polle) Paul Hinrichs Horex 400 1 cyll. 4 t.
(Trojan) Villy Trojan Honda 250cc 2 cyll. 4 t.
(Kutti) Kurt Norton es 500cc 1 cyll. 4 t.
(lejfi) Lejf Schøtt BSA shotingstar 500cc 2 cyll. 4 t. (død)
(Henry Sømand) Henry Møller Triumph Thunderbird 650cc 2 cyll.4 t.
under opbygning
Sjaket fra Damende:
(klub Haderslev Motor)
1965 – 1968
Huset hvor vi holdt til ude på damende.
Det var en god lille klub, som jo var forløberen for, at vi i 1968 startede falkene, også med nogle gamle medlemmer her fra sjaket. Navnet tog vi fra det gamle Sjak: Falke Sjakket. Vi havde klubhus ude på Damende, som sener blev det sådan, at vi falke overtog det lille klubhus, det er der hvor der er wc i dag og et lille lokale.
Det var en dejlig tid. Vi betalte et lille kontigent, vi holdt flere små fester, i det lille klubhus, vi mødte hver Onsdag der ude.Vi har i tidens løb altid været velkommen på Damende, ved familien Ristofte.
Vi har aldrig betalt nogen leje, for lokalerne. Familien var glade for at vi kom derud, vi hjalp til, hvis det var problemer med nogen. Der blev ringet til min tante (det var før der var mobil telf.) som så gav mig besked. Så kunne vi hurtig være der ude og få lagt en dæmper på, hvis det var nødvendigt, mange gange blev det sådan, at det ikke udviklet sig sig til noget.
Familien fortalte mig mange år sener, at det var rigtig mange af os, der kom den gang, havde holdt mange af deres fester der, med deres familie og de havde ikke glemt den gode behanling vi fik og alt den gode mad til små penge.
Sjakbejs (Formand)
(Triumph polle) Paul Hinrichs Triumph Tiger 100ss 500cc 2 cyll. 4 t.
Fredy Rist BSA Golden flash 650cc 2 cyll. 4 t.
lille Vigo BSA Golden flash 650cc 2 cyll. 4 t.
Klener royal Enfield 500cc 1 cyll. 4 t.
Mogens fra Strandeljørn BSA Goldstar 500cc 1 cyll. 4 t.
Jes A. Ratzer BSA Road Rocket 650cc 2 cyll. 4 t.
Jørgen Hagendorn Triumph Speed Twinn 500cc 2 cyll. 4 t.
Kurt Fåborg NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t.
Jørgen Lund Triumph Thunderbird 650cc 2 cyll. 4 t.
Carme/bølle ole Triumph tiger 100 500cc 2 cyll.4 t.
Erik Bager Triumph Bonnewille 650cc 2 cyll. 4 t.
Lejf Schøtt BSA Shottingstar 500cc 2 cyll. 4 t. (død)
Jørgen Kliver Bork BSA Road Rocket 650cc 2 cyll. 4 t.(død)
Harding Rasmusen Zundap 200cc 1 cyll. 2 t. (død)
John fra Klosteret NSU Lux 200cc 1 cyll. 2 t. (død)
Orla Christensen NUS Max 250cc 1cc 4 t. (død)
Gerhardt (Slagteren) NSU Lux 200cc 1 cyll. 2 t.
Sjaket: Skorpionen
1972 – 1974
Vi holdt til, først på min adresse i skolegade, da det halve af gaden blev revet ned for at de skulle bygge det nye rådhus der. Flyttede vi så til den gamle maskinstation, mellem sillerup og fjelstrup.
Vi var et godt lille sjak, men mange af os, var jo medlem af falkene samtidig, da vi jo ikke var en klub men et sjak, en lille flok der kørte sammen.
Brian Appel BSA Lighning 650cc 2 cyll. Twinn 4 t.
Aksel Skødt BSA Golden flash 650cc 2 cyll. Twinn 4 t.
Flemming Larsen Triumph Trident 750cc 3 cyll. r. 4 t.
Paul Hinrichs Harlye Davidson WLC 750cc 2 cyll. V motor sidventilet 4 t.
Kaj Hansen MZ spic. meget hurtig 1cyll. 2 t.
under opbygning
Englænder Sjaket
2010 – 11-12-13-14 ?
Vi mødes på hertughanspladsen, hver anden mandag, hvor vi kører turer ud i det blå. De fleste gange ender vi hos en af kørerne til en kop kaffe eller en enkelt øl.
Vi fejre hinnandens højtider og dyrker vores fælles interesse, nemlig vores motorcykler.
Ove Lund Triumph Trident 750cc tre cyll, 4 t.
Jørgen Sørensen Triumph Bonneville 650cc 2 cyll.4 t.
Carl Erik Mikkelsen BSA 650cc 2 cyll. 4 t.
Lars Møller (laue) BSA R. Rokket 650cc 2 cyll. 4 t.
Jens Erik Riis Triumph 120 Bonneville 650cc 2 cyll. 4 t.
Peter Skovby AJS com. 500cc 1cyll.4 t.Triumph 120 Bonneville 650cc 2 cyll. 4 t.
Ejgil Jensen Ariel 500cc 1 cyll. 4 t. Nu Triumph 140 Bonneville 750cc 2 cyll.4 t.
Gunter Bomme Norton 650cc ss 2 cyll. 4 t.
Tom Lund Triumph Trident 750cc 3 cyll. 4 t.
Erik Ruge Norton Dominator 500cc 2 cyll.4 t.
Helge (Kaptejn) Norton Dominartor 500cc 2 cyll.4 t.
Paul Hinrichs BSA S.R. 650cc 2cyll.4t.Triumph 120 Bonneville 650cc 2 cyll.4 t.
Johnny Andersen (Gamle) Matchless 350cc sp. 1 cyll. 4 t.
Helge Jepsen ( tøffe) Triumph Tiger 140 750cc 2 cyll. 4 t.
Under opbygning billeder kommer.
Sjakket fra A Lakfabrik
1973-1974
(lillebror) Edelhardt Holmbjerg Adler 250cc 2 cyll. 2 t.
Gerhardt Nielsen NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t.
K Jørgensen NSU Lux 200cc 1 cyll. 4 t.
Bendt Bendorff BSA 550cc A7 2 cyll. 4 t.
Åge Hansen Adler 250cc 2 cyll. 2 t.
Under opbygning
Bagerforretninger.
uheldige bilister og motorcykler.
Det gik mange år, det lille sjak eksisterede ikke mere (lømlerne fra syd) læste jeg, at formanden og kassereren fra en ungdom afholdsbevægelsen, her i Haderslev, var kommet kørende af Årøsundvej mod byen, havde for meget fart på, de var forsatte lige ud, over i bagerforretningen.
Den lå den gang, på hjørnet af sønderbro og buegade, det er det sted, der i dag ligger en tatoo – foretning. Det var et par, af de gamle medlemmer af lømlerne, der havde fået lidt for meget, for at skylle halsen, for at få det tørrer der irreterende væk. Der var godt, det ikke var på motorcykel, så kunne det havde gået meget være, navnene er mig bekendte.
Denne og andre bagerforretninger har altid tiltrukket, vi dengang så unge mennesker, på flere måder – den søde smag og bager pigerne. Der var vel ansat i snit tre pr. forretning, så det var en små 60 piger.
Hvor de fleste boede på værelser og manglede selskab der efter fyraften. Da det jo var, på den tid, vel en små 20 bagerforretning i byen. Så vi motorcyklisterne flokkes ved dem og med alle de andre piger, der var ude at tjene i de forskellige huse i Haderslev, som også boede på værelser, der også kunne bruge lidt selskab.
Jørgen fra Øsby med Ronald bag på, kørte på hans BSA 650 kb. Lige ind i samme bager forretning. Jørgen døde ved ulykken den gang, Ronald kom aldrig helt rigtig over den ulykken. Ronald døde her for et par år siden.
Der ligger også en bagerforretning – kræmmerhuset i Lavgade, som de næste to små historie handler om der i 1964 var et par motorcykler, der kørt lidt stærkt rundt om natten. Da de forskellige var gået i seng, kom politiet og vækkede dem, for at nu skulle de op og med politiet.
Alle de 6 personer, der var med til, den nat kørsel, to fra hver sin side af Lavgade, havde strejfet hinanden, så den senes lygteglas var gået itu. Det var et rigtig god billede af dem i Jyske – Dannevirke den næste dag, en da på forsiden, hvor de så sødt, er med til at holde byen rent.
Det var Peter Fut – GUS – Botte med flere, de sidste TO er nu døde. GUS kørte sig ihjel mellem Kolding og Esbjerg for en 12-til 15 år siden. Botte døde for en 10 til 11 år siden oppe i landet på grund af sygdom. Hans svigersøn, Leif Mathiesen kørte jeg med i mange år med, i Falkene, af anden generation.
En små otte år efter, var den galt igen, Det var Jens Pot på hans japaner med Keld Mortensen bag på, de kom af Sønderbro med retning af torvet, men bager vinduet kravlede ud på fortovet, så de røg lige i gennem glasset, ind i butikken, men de overlevede, men i dag er de også borte, Keld for en små 5 år siden, Jens Pot for ca. 12 år siden.
Af Jørgen Lund (Nu Vamdrup)
Sjakket fra Christianfeldt:
1962 – 1965.
Jørn Lund triumph Thunderbird 650 cc. 2 cyll. 4 t.
Erik Nielsen ( Erik bager) matchless 500 cc. 1 cyll. 4 t.
Lille Jørn Norton Dominartor 500 kb. 2 cyll. 4 t.
Charme Ole N.S.U. Lux 200 cc. 1 cyll. 2 t.
Thomas Petersen nsu fox 125 cc. 1 cyll. 4 t.
Smatte Hans ( død ) TVN tysk triumph 250 kb. 1cyll. 2 t.
Viggo Jensen (Arbejde i mange år ved mini motor DKV 250 cc. 1 cyll. 2 t.
Arne klaprøv vespa 150 cc. 1 cyll. 2 t.
Kønig pastor glatnak ( følgevogn )
Store Strårup ( død ) Matchless g 80 500 cc. 1 cyll. 4 t.
Peter Sjover bsa B 33 500 cc. 1 cyll. 4 t.
Sjaket fra Kolding.
af Jørgen Lund:
Jørgen Lund Triumph Thunderbird 2 cyll. 2 cyll. 4 t.
Nuller BSA Goldstar 500cc 1 cyll. 4 t.
Promille NSU Max 250cc 1 cyll. 4 t.
Knud erik Danielsen Triumph Thonderbird 650cc 2 cyll. 4 t.
Lejf Årsgård AJS 500cc 1 cyll. 4 t.
Bjarne Nisgård Triumph Tiger 100 500cc 2 cyll. 4 t.
Verner Kjær Triumph Tiger 100 500cc 2 cyll. 4 t.
Povl Thomsen Matchless g 9 500cc 2 cyll. 4 t.
Kaj Hede Matchless 500cc 1 cyll. 4 t.
Sjakene fra Haderslev og omegn
Skrevet af:Triumph Polle “Paul Hinrichs der har ophavsretten. Er Stifteren af: “MC Falkene Haderslev” Paul M.R. Hinrichs har rettighederne med: (Copyright Registration Number 2410697240) nu udvidet til august 2024 på: ” MC falkenes historie af Triumph polle ”